

Výpadek elektrické energie dnes způsobil technickou závadu na hardwaru diskového pole datového centra NPK, nejednalo se tedy o závadu na jednotlivých systémech. IT systémy NPK byly v důsledku této poruchy čtyři hodiny mimo provoz. Nefungovaly telefonní linky, klinický informační systém, lékárenské systémy ani webové stránky.
Zdravotníci museli po dobu výpadku používat alternativní řešení a například recepty vypisovat ručně. V Pardubické nemocnici byla situace složitější, na rozdíl od zbývajících nemocnic se zde podařilo obnovit přístup do vnitřní sítě až ve tři hodiny, o hodinu později zprovoznili nemocniční technici i ostatní systémy. Ty jsou sice momentálně již funkční, pořád ale ještě probíhá validace systémů, a tak se můžou objevovat krátkodobé lokální výpadky. Nemocnice se všem pacientům a klientům omlouvá za způsobené komplikace a čekání. Zaměstnancům pak děkuje za trpělivost a poskytnutou součinnost.