Pardubický a Královéhradecký kraj hledají možnosti posílení vlakových spojů mezi krajskými městy

Cílem je zatraktivnit železniční dopravu a nabídnout konkurenci automobilům.



Hradecko-pardubická aglomerace je nejlidnatější a nejrychleji se rozvíjející oblastí ve východních Čechách. Podle náměstka hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Ladislava Valtra posilování mobility tento rozvoj dále posílí a pravidelné vlakové spoje napomohou ke zvýšení konkurenceschopnosti veřejné dopravy i k ochraně životního prostředí: „Pokud chceme, aby lidé nechali auta doma a využívali vlak, musíme jim nabídnout skutečně kvalitní, rychlé a časté spojení mezi dvěma krajskými městy. A to bez ohledu na hranice krajů.“



„Za Pardubický kraj současně navrhujeme novou mezikrajskou dohodu, včetně rovného spolufinancování 50:50. Naše nová domluva každopádně otevírá cestu k dalšímu posílení přímých spojů a zvýšení atraktivity železniční dopravy vůči individuální automobilové dopravě. A to je důležité,“ uvedl Ladislav Valtr.  



Pardubický a Královéhradecký kraj tak otevřely jednání ke komplexně novému nastavení vlakových spojů na vytížené trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. V současné době většinu nákladů na provoz vlaků hradí Pardubický kraj, přestože tuto spojnici krajských měst využívají cestující z obou krajů velmi podobně. Nově se připravuje dohoda o spravedlivějším podílu financování.



„Hradec Králové a Pardubice jsou nejbližšími krajskými metropolemi v celé České republice. Vedle tradiční zdravé rivality mezi nimi stále více sílí snaha o vzájemnou spolupráci a propojení, které podporuje kvalitní dopravní spojení. Posílením vlakových linek mezi oběma kraji nejenže rozšíříme nabídku pro cestující, ale zároveň zvýšíme atraktivitu železniční dopravy jako udržitelné alternativy k individuální automobilové dopravě. Debatu o spravedlivém narovnání financování objednávaných spojů vnímáme jako legitimní požadavek Pardubického kraje, o kterém budeme v rámci hlubší spolupráce obou krajů dále jednat,“ řekl první náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje pro dopravu Jan Jarolím.



Po dokončení modernizace stanice Hradec Králové a zdvojkolejnění úseku trati 031 mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové se plánuje zkrácení intervalu vlaků ve špičkách z 30 na 20 minut, případně až na 15 minut, pokud to umožní rozpočty obou krajů.



„Cílovou vizí je funkční kyvadlová doprava mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Cestující přijde na nádraží a do 15 minut mu pojede další spoj. Taková frekvence výrazně zlepší komfort a spolehlivost, a zároveň odstraní závislost na přípojných vlacích, protože při zpoždění jednoduše využijete bez dlouhého čekání další spoj,“ doplnil Ladislav Valtr.



Společná dohoda krajů je důležitým krokem pro to, aby se železnice stala rychlou, pravidelnou a pohodlnou alternativou k jízdě autem.



Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.

1
Post image
2
Post image
3
Post image
4
Post image
5
Post image