

Zásady územního rozvoje jsou dokumentem, který má Pardubický kraj od roku 2010. Od té doby se do něj promítly čtyři změny, například ta poslední se týkala vypuštění územní rezervy pro kanál Dunaj-Odra-Labe. O pořízení páté změny rozhodlo letos dubnové Zastupitelstvo Pardubického kraje kvůli zajištění souladu s novým stavebním zákonem i aktualizaci podkladů. Všechny kraje musí například přepracovat své zásady územního rozvoje podle stejných pravidel dle daného jednotného standardu.
„Do dokumentu se promítne třeba zrušení koridorů dopravní a technické infrastruktury, ve kterých byly již záměry realizovány nebo již nejsou aktuální. Například se jedná o část dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy a v úseku Časy – Ostrov, přeložku silnice I/36 byla v úseku Časy – Holice nebo nadzemního vedení vysokého napětí Svitavy – Polička. Dále musíme v Zásadách aktualizovat sídelní strukturu a kategorizace sídel v souladu s Politikou územního rozvoje ČR a Územně analytickými podklady Pardubického kraje,“ uvedl radní pro regionální rozvoj Roman Línek.
Úpravami projde vymezení regionálního územního systému ekologické stability s využitím dostupných aktualizovaných podkladů. Součástí změny budou také dílčí úpravy textové části.
„Pro města a obce v našem kraje je podstatné, že součástí Změny č. 5 Zásad územního rozvoje Pardubického kraje nejsou požadavky na vymezení nových ploch a koridorů nadmístního významu,“ dodal Línek.