Lázněmi Bohdaneč projíždí jen zlomek kamionů. Neukázněné řidiče bude vracet na dálnici upravená křižovatka v Rybitví

O průběhu příprav na úpravu křižovatky v Rybitví směrem na Lázně Bohdaneč jednali hejtman Martin Netolický a náměstek hejtmana pro oblast dopravy Ladislav Valtr se starostou lázeňského města Josefem Štěpanovským. Kraj v minulosti do svého majetku od státu převzal část dřívější silnice I/36. Díky tomu bylo možné na 18 kilometrech zakázat tranzitní kamionovou dopravu. Do budoucna by měl kraj do svého majetku převzít také úsek se stávajícím křížením se silnici III. třídy na Rybitví a Černou u Bohdanče.



„Na základě snahy omezit tranzitní kamionovou dopravu na průjezdu lázeňským městem jsme na sebe od státu převzali 18 kilometrů dlouhý úsek bývalé I/36 od Chýště až po Rybitví, která se stala silnicí II. třídy. Následně bylo možné na tomto úseku zakázat tranzitní kamionovou dopravu. V řešení je stále část komunikace, která zahrnuje křižovatku směrem na Rybitví a Černou u Bohdanče. Tu bychom na sebe měli převzít po nezbytných úpravách ze strany Ředitelství silnic a dálnic. Součástí dalšího postupu je snaha nejen o zpřehlednění křižovatky, ale také umožnění bezpečnějšího otáčení kamionů, které mají následně zakázán průjezd a budou navigované zpět na dálnici D11,“ uvedl hejtman Martin Netolický.



Zákaz průjezdu kamionů Lázním Bohdaneč výrazně pomohl. V minulosti byl na silnici I/36 umístěn sčítací radar, který spočetl až 1700 kamionů za 24 hodin. Dnes se jedná o desítky kamionů. Jako další krok je zvažována úprava křižovatky směrem na Rybitví a Černou u Bohdanče, kde z důvodu složitých majetkových poměrů hledá Správa a údržba silnic Pardubického kraje řešení, které nebude vyžadovat rozšiřování komunikace. „Jedním z možných řešení je využít stávající těleso křižovatky s úpravou vodorovného dopravního značení jen s dílčími stavebními zásahy tak, abychom umožnili bezpečné otáčení kamionů. Nicméně velká část této křižovatky je stále ve správě státní ŘSD, kde před předáním tohoto úseku očekáváme celoplošnou opravu asfaltových povrchů i dopravně bezpečnější vodorovné značením,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Ladislav Valtr. „Nyní proto chceme jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, aby byly úpravy řešeny v rámci společného zadání při úpravě povrchu silnice,“ doplnil Valtr.



Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.